Velkommen til Oslo City, Norges mest kjente og besøkte kjøpesenter!
Senteret åpnet dørene med stor suksess den 11. november kl 11 i 1988, av den gang Oslos, ordfører Albert Nordengen og ble etter hvert et symbol for shopping, ikke bare for Oslos befolkning, men også for hele landet.

I 2005 utvidet Oslo City med en fjerde  shoppingetasje på 3.000 kvm og senteret har siden gjennomgått flere oppgraderinger. I dag har Oslo City 90 spennende butikker med fokus på fashion, livsstil, flere serveringsteder, legekontor og 340 oppgraderte parkeringsplasser, alt fordelt på 79.791 kvm. I dag fremstår Oslo City som et lyst og inspirerende kjøpesenter.

Oslo City er kjent for sin tydelige markedsføring og har gjennom sine 25 år fått mange utmerkelser for sine aktiviteter og kampanjer:

  • 2004: «Årets kjøpesenter» og «Årets kampanje» tildelt av NCSC. «Merket for God Design 2004» tildelt av Norsk Designråd.
  • 2008: «Den Gyldne Idé» i kategorien web, tildelt av NCSC.
  • 2009: «Årets kjøpesenter» tildelt av NCSC
  • 2010: «Nordens beste kjøpesenter» tildelt av NCSC
  • 2013: «Solal Marketing Award Gold», i kategorien sosiale media, tildelt av ICSC i London, «Den Gylne Idé», i kategorien intern markedsføring, tildelt av NCSC i Trondheim
  • 2014: «Solal Marketing Award Gold», i kategorien business to business, tildelt av og “Solal Marketing Award Silver” i kategorien kampanje, tildelt av  ICSC i Amsterdam, «Viva Best-of-the-best Award Honoree» tildelt av ICSC i Las Vegas.

Med sin sentrale beliggenhet, rett ved siden Jernbanetorget og Oslo S, blir Oslo City ofte brukt som location av media og produksjonsselskaper – weblogg for opptak. Oslo City eies pr 1.1.16 av Steen & Strøm AS.  Se mer om pop-up areal og korttidsleie.